20 Kasım 2013 Çarşamba

AŞURE ...


Nedense aşureyi kurban kesenlerin yaptığı bir şey sanırdım. Ama öğrendim ki bolluk bereket için herkesin yaptığı bir şeymiş ...
Bu sebeple bu yıl ilk defa ben de kalkıştım aşure yapmaya . Sandığım kadar zor ve telaşlı değilmiş. Sistemli çalışırsanız çok rahat üstesinden gelebilirsiniz ; yalnız yine de iki gününüzü alıyor.



Bir gün önceden ıslatma işini hallettim. ( nohut ve buğdayı) Yalnız buğday biraz uğraştırıcı. Bir kere çok ama çok yıkamanız gerekiyor ova ova ; ancak temizleniyor. Tamamen yıkandıktan sonra akşama kadar ılık suda bekletin , gece bir taşım kaynatıp ağzını kapatın sabaha kadar beklesin . Ertesi gün ise nohutu , fasülyeyi , pirinci , portakal kabuklarını ve karanfili haşlayıp tarifte vereceğim sıraya göre kaynayan buğdayın içine atın. ( Bir taşım kaynatıp sabaha kadar bekletmiştik şimdi tekrar kaynatıyoruz diğer malzemelerle ... )



Hiç bir şeyi unutmamak için ilgili malzemeleri yan yana koydum. Pişirilecekleri ocağın yanına , üzerine konulacakları bangonun üzerine ... ( Tavsiye ederim gerçekten aklımdan çıkanlar olmuştu ; ama bu şekilde malzemeler önümde olunca hepsini eksiksiz ilave ettim. )

 
Sonuç mu ??? Herkesten tam not aldım ; ilk defa yapmama rağmen çok güzel olduğunu söyledi herkes.
Eee o zaman afiyet olsun ; bereketli olsun ...
 
 
TARİF ( Sahrap Soysal 'ın tarifi )
 
2 su bardağı buğday ( önceden ıslatılmış ve bir taşım kaynatılmış )
1/2 su bardağı pirinç ( haşlanmış ) ( tarifte bulgur var ama buğday da bir nevi bulgur olduğu için pirinç koymayı tercih ettim . )
2 su bardağı süt
1 su bardağı nohut ( haşlanmış )
1 su bardağı fasülye ( haşlanmış )
2 adet elma ( küp küp doğranmış )
1 adet portakalın kabuğu ( küçük küçük doğranıp haşlanıp suyu çöpe kabukları aşurenin içine atılmış ; acılaştırmaması için )
Kuru üzüm  ( yarım saat kadar ılık suda bekletilip ufak ufak doğranmış )
Kuru kayısı  ( yarım saat kadar ılık suda bekletilip ufak ufak doğranmış )
Kuru incir ( yarım saat kadar ılık suda bekletilip ufak ufak doğranmış )
Karanfil suyu ( 15 - 20 adet kadar karanfili haşlayıp suyunu aşureye koyun .)
4 su bardağı şeker
Yeteri kadar sıcak su
 
ÜZERİ İÇİN
 
Tarçın
Susam ( kavrulmuş )
Hindistan cevizi
Fındık ya da ceviz içi ( dövülmüş )
Kuş üzümü
Nar
 

Hiç yorum yok: