9 Aralık 2013 Pazartesi

EV YAPIMI YÜZEY TEMİZLEYİCİ ...

 
Çocuk sahibi olduktan sonra insan bir çok şeyi farklı düşünüyor. Mesela ben İdil 'den önce bu kadar doğallıkla ilgilenmezdim ; ama şimdi onu korumak ve en zararsız şeyleri ona sunmak adına hemen hemen her şeye dikkat ediyorum. Yiyeceklerden sonra ikinci takıntım temizlik malzemeleriydi. Marketten alırken her ne kadar hipo alerjenik , paraben - alkol içermeyen ürünler alsam da yine de hepsi kimyasal olduğu için içime sinmiyordu.
Bu bağlamda Show TV sabah kuşağında yer alan  Hayata Dokunmak Lazım adlı programda gördüğüm fakat şu anda ismini hatırlayamadığım bayana teşekkür etmek istiyorum. Çünkü bu tarifi öğrenmeden önce domestosla siliyordum yerleri. Bir yandan daha fazla hijyen sağlamanın mutluluğunu yaşarken diğer yandan da ne kadar su kullansam da etkilerini silemeyeceğim bir kimyasal ürün kullandığımın farkındaydım.
Neyse zararın neresinden dönersek kardır ; artık içim rahat. Ben çok faydalı buldum bu tarifi o yüzden de paylaşmak istedim ; umarım işinize yarar ...
 

Bunun için akşamdan yediğiniz ya da sabah suyunu sıktığınız her türlü narenciyenin ( portakal , mandalin , greyfurt , limon ) kabuklarını atmayıp bir kavanoza koyduktan sonra üzerine çıkacak kadar elma sirkesi ekleyin ve karanlık bir yerde iki hafta saklayın.
Ben sık sık yaptığım için hangi kavanozu ne zaman açacağımı karıştırmamak için üzerlerine tarih atıyorum.



İki hafta sonunda açtığınız kavanozdaki sıvıyı süzün. O kadar sirke nereye gitti demeyin kabuklarla reaksiyona girdiği için azalıyor. ( Kabukları da elinizle sıkın daha iyi süzülmüş oluyor. ) Daha sonra elde ettiğiniz sıvıyı birebir sulandırarak kullanabilirsiniz.
Ev yapımı yüzey temizleyiciniz hazır ...Tüm yüzeylerde kullanabilirsiniz ; parlatır , durulamaya gerek yok mermer hariç. Sadece mermerde kullandıktan sonra durulamanız gerekir. ( Sulandırmadan oda parfümü olarak kullanabilirsiniz ; gerçekten süper kokuyor. )
NOT : Başka tarifler de var. Denedikçe yine paylaşırım ...



4 yorum:

NOWACRAFT dedi ki...

Etrafımızı kuşatan her türlü kimyasaldan kurtulmamız lazım gerçekten. Siz de deneyip sonuç aldığınıza göre, işe yarıyor demek ki. Kesin ben de deniyorum, çok teşekkürler.
Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Çok güzel ve yararlı bir paylaşım...En iyisi böyle doğal olanlar.

evkuşu dedi ki...

Kesinlikle denemelisiniz ; ben bugün banyo ve tuvaleti temizledim harika sonuç aldım. İçinde sirke olduğu için hem parlatıyor hem dezenfekte ediyor ; nareye kabukları sebebiyle de mis gibi kokuyor. Yalnız sulandırıp sulandırmamak konusunda kararsız kaldım bir sonrakini konsantre deneyeceğim ...

evkuşu dedi ki...

Teşekkürler ...