19 Şubat 2014 Çarşamba

ELMA SİRKESİ - KARBONAT MUCİZESİ ...


Erkan Şamcı sağolsun bir çok faydalı bilgi edindirmekle birlikte elma sirkesi ve karbonatı temizlikteki baş yardımcılarım yaptı ... Üç dört yıldır kendisini takip ediyorum ve verdiği tarifleri kaçırmamaya çalışıyorum . Elma sirkesi ve karbonat ise tariflerinin hemen hemen hepsinde bulunuyor . Bu ikilinin kullanılmadığı yer yok gibi bir şey . Şimdi size bir kaç örnek vereceğim ; hepsi de doğal ve tamamen zararsız . Bu yüzden gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz ...
 
1 ) LAVABO AÇICI : Karbonatın üzerine elma sirkesi döküp yarım saat bekledikten sonra kaynar su dökün ; tıkanmış olan lavabonuzun açıldığını göreceksiniz.
 
( Aşağıda da fotoğrafları görüldüğü üzere bizzat denenmiş ve başarılı sonuç alınmıştır . )



 2 ) CİF : Kullanımı yine aynı şekilde . Ovmak istediğiniz yüzey ya da tencereye karbonatı , üzerine de elma sirkesini dökün . İkisi birleşince reaksiyona giriyor ve karbonat köpürüyor . Tam bu sırada ovmaya başlayabilirsiniz.
 
( Bunu da denedim gayet başarılı . Sadece ciften bir tık daha fazla ovmak gerekiyor ama en azından zararsız . ) 
 

3 ) FIRIN TEMİZLEYİCİ : Karbonatın içine sirke döküp hamur yapın . Hazırladığınız hamuru fırının içine sıvayıp bir süre beklettikten sonra silin .
 
( Bunu henüz denemedim ; ama bunun da diğerleri gibi iyi sonuç vereceğini düşünüyorum . Yalnız bana kalırsa karbonatın hamur haline gelebilmesi için ya çok az elma sirkesi konmalı  ; çünkü köpürtüyor ; ya da sirke yerine su kullanılmalı )
 
Yukarıdakilerden hariç olarak daha önceden yapmış olduğum diğer doğal temizlik malzemelerinin tariflerine ise aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
 
EV YAPIMI YÜZEY TEMİZLEYİCİ :
 
 
 


Hiç yorum yok: