19 Şubat 2015 Perşembe

BEBİKO ÜÇ AYLIK ...


Doğan büyüyor diye boşuna söylemiyorlar .
Daha dün karnımdaydı bugün üç aylık oldu bile ; küçük bebikom benim ...
Yalnız kim ne derse desin bebeğin iyi kötü bir düzen oluşturması , doğduğu dünyaya ayak uydurması ve anneyle bebeğin birbirine tam olarak alışıp birbirini anlaması için aşağı - yukarı iki buçuk üç ay geçmesi gerekiyor . Bebeğin bir takım sıkıntılarını rahatça anlayabilmeniz ve kolayca çözüm üretebilmeniz için bu süreye ihtiyaç var . Öyle ki ben ikinci kez anne olmama rağmen bir çok konuda acemilik çektim . Çünkü her bebek farklı ; önceki bebeğinizde uyguladığınız yöntemlerin çoğunu uygulamıyorsunuz tecrübeleriniz var çünkü . Hoş bazen ne olursa olsun deyip yaptığınızda da yeni bebeğiniz o yöntemle sakinleşmiyor . Misal ben ; İdil ' i bir süre ayağımda sallayarak uyutuyordum ; bu sefer hayatta sallamam dedim . Salladım :) Ama İris bu şekilde uyumadı ...
Yani yeni gelen bebekle birlikte bir daha asla yapmamlar , bu sefer şöyle davranacağımlar başlıyor ; ama Allah vere ki bebeğiniz sakin olsun çünkü olmadığı durumda her ne varsa yapıyorsunuz :) ...


İLK ÜÇ AY NOTLARI
1 ) Daha önce neden bana kimse söylememiş bilmiyorum ; artık öğrendim ki her iki meme de emzirilmeli . İlk annelik deneyimimde bir emzirmede sağ meme ile başlandığında diğer emzirmede sol ile başlanması gerektiği yönünde bilgiler okumuştum . Ama şu anda kesinlikle biliyorum ki her emzirmede her iki meme de emzirilmeli ki bebek daha rahat ve huzurlu olsun .
2 ) Pişikler bez dışında yediklerimizden de olabiliyor . Acılı , baharatlı , asitli yiyecekler buna sebep olabiliyor . Popişi pişik olmasın diye bunlara dikkat ediyorum ; fakat bir tek portakaldan vazgeçemedim .
3 ) Bez konusu hala netliğe kavuşmadı . Prima Premium care bile pişik yaptı . Hala denemekteyiz .
4 ) Bebeğin yüzündeki noktacıklar her zaman isilik olmayabilir ; bu alerjiden de kaynaklanabilir . Süt ve süt ürünleri İris ' e ilk zamanlarda alerji  yaptı ( Evet sütten gerçekten bir şeyler geçiyor artık inanıyorum .) Yemek listemden bu ürünleri çıkarınca ve doktor tavsiyesiyle bir takım ürünleri kullanınca (ABC Derm H2O temizleme suyu ve Core Satin krem ) bu sorundan kurtulduk.
5 ) Pişik için bez değişikliği ve süt ürünleri diyetinin dışında bir çok krem de kullandık ; hem bebek ürünü olanlardan hem de eczane ürünü olanlardan ... Sonuç olarak Core Satin den çok memnun kaldık . Adı gibi resmen saten gibi pürüzsüz yapıyor cildi .
5 ) Saçtaki konaklar için asitsiz zeytinyağı ve erkek tarağı ; on numara çözüm . Bebeği yıkamadan önce pamuğa döktüğünüz zeytinyağıyla saçlarını silip  bir saat beklettikten sonra tarağın sık ucuyla yavaşça tarayın daha sonra da ılık suyla yıkayın . Sorunu çözmüş olursunuz .
6 ) Bebeğin huzursuzluğu her zaman açlık ya da gazdan değil ; çoğunluk uykusuzluktan olabiliyor :) ...

Naçizane tecrübelerimden bahsettim ; umarım faydası olur ... 


Hiç yorum yok: