29 Aralık 2015 Salı

FIRIN PORTAKAL ...


Başlık yemek tarifi gibi oldu farkındayım ama değil ; aslında bu bir ağaç süsü , dekor , oda kokusu ... Artık ne olsun derseniz :)


Portakal istisnasız en sevdiğim meyvedir . Bol bol yerim kabuğunu da güzel koku versin diye kalorifer peteğinin üzerine koyarım . Açıkça söyleyeyim bu birleşim muazzam olmuş . Akıl edenin eline sağlık , ben bu faaliyette sadece uygulayıcıyım . Ama olsun benim de elime sağlık :)


Evet gelelim sadede : ince halkalar halinde kestiğimiz portakalları yağlı kağıt üzerine sıralayıp fırının en üst rafında ızgara ayarında 180 derecede sık sık kontrol etmek suretiyle 15-20 dakika pişirin . ( Başka bir yerde 100 derecede fırının en altında normal ayarda 3,5 saat pişirildiğini de okudum .) Çünkü ben ilk postayı yaktım sonra akıllandım . Zaten bu sebeple bu aşamayı fotoğraflamayı unutmuşum . Daha sonra da silikon tabancasıyla çubuk tarçını kurumuş portakala yapıştırın . 


İşte bu kadar ...

Hiç yorum yok: