19 Şubat 2016 Cuma

BEBEK BATTANİYESİ ...


Nihayet bitti . Ne zamandır elimdeydi , bir motif bir motif daha derken sonuna geldim . Aslında çok çabuk yürüyor . Elinizden bırakmadan bir kaç günde bile bitirebilirsiniz . Ama ne yazık ki benim öyle bir şansım yok . Kısıtlı olan bebiti uyku - anne mola zamanlarında  seçmeli olarak yapabildiğim için epey bir vaktimi aldı . Eee vaktimin tamamını da hep buna harcamak istemedim . Bazen kitap okudum , bazen mandala boyadım , bazen de ayaklarımı uzatıp oturup dinlendim ve hiç kalkmadım . :)


Derya Baykal ' ın programında gördüğüm battaniyenin , yapımını da anlatan bir videosu var. İzleyerek yapanlar için onun linkini vereceğim ; http://www.kanalturk.com.tr/haber/109784/deryanin-dunyasi-05-11-2015 
( 35. dakikadan itibaren anlatılıyor . ) Okuyarak yapanlar içinse yapımını ben anlatacağım .


Birinci sıra : Altı zincir atıp iki ucunu birleştirin . Beş adet zincir çekip ilmeğin üzerine ipi iki kere dolayın ve üç kere de çekin . Böylece toplam beş üçlü trabzanınız olsun ve sonra iki zincir çekin . Bu işlemi üç kez daha tekrarlayın sonuna geldiğinizde zincirsiz birleştirin .
İkinci sıra : Altı zincir çekip ilk boşluğa batıp birleştirin . Bu şekilde dört adet yuva yaptıktan sonra iki ucu birleştirin .
Üçüncü sıra : Beş zincir çekip ipi iki kere üzerine dolayın ve üç kerede çekerek trabzan yapın . Toplam beş adet üçlü trabzan olacak aray iki zincir çekip tekrar beş adet üçlü trabzan yapın . Diğer yuvaya geçerken zincir çekmeden sadece ipi iki kere dolayarak trabzan yapımına devam edin . Bu şekilde dört grup , beş adet üçlü trabzan + iki ilmek + beş adet üçlü trabzan olacak . Sıranın sonunu zincirsiz kapatın .


Dördüncü sıra : Renk değiştirin beş zincir çekip ipi iki kere dolayın hemen bulunduğunuz boşluğa üçlü trabzan yapın . Toplam beş adet olacak . İpi iki kere dolayıp bir sonraki boşluğa beş adet üçlü trabzan yapın araya iki adet zincir çekin ve tekrar beş adet üçlü trabzan yapın . Bir sonraki boşluğa zincirsiz sadece ipi iki kere dolayarak geçin . Ve yine beş adet üçlü trabzan yapın . Bir sonraki yuvada ise beş adet üçlü trabzan + iki zincir + beş adet üçlü trabzan yapın . Bu şekilde köşeleri oluşturmuş olacaksınız . 
Beşinci sıra : Renk değiştirin . Yukarıdaki sırada örneği kurmuş oluğumuz için aynı mantıkla devam edeceğiz . Yani köşe olan yerlerde beş adet üçlü trabzan + iki ilmek + beş adet üçlü trabzan ; diğer yerlerdeyse sadece beş adet üçlü trabzan yaparak bu sırayı bitirin . 


Yapacağınız Motif motif birleştirilen bir battaniye olsun istiyorsanız burada iki ucunu birleştirip motifinizi bitirin ve yeteri kadar motif yaptığınızda birbirine ekleyin . Yok eğer ben motifleri birleştirmekle uğraşamam derseniz ; mantığı anladınız elinizdeki motifi istediğiniz ölçüye gelene kadar büyütün . Nasıl devam etmek istediğiniz  size kalmış . Ama bitirdiğinizde inanın çok beğeneceksiniz ...










Hiç yorum yok: